fredag 15 juli 2011

Livet är skönt!

Vilket härligt liv! Jag får vara med på allt möjligt, men ibland säger dom att jag inte orkar och måste få ha lite tråkigt. Äsch.

Jag har varit i husvagnen på studiebesök. Där var det litet och konstigt, om man jämför med stora huset. Vet inte än om jag gillar det. Måste nog gå in där igen och fundera på saken.

Jag har också skojat med matte när hon låg ute på en dyna och tänkte läsa en bok. Jag sprang rakt över henne, på längden! Skuttade ner på boken och rullade på den. Hon fick lov att lägga undan den, och då somnade jag. Det var skönt, där låg vi och vilade länge och det doftade av klöver och nyponros... Tyckte matte, jag kände en massa andra dofter jag.


Det roligaste av allt - jag hjälpte till att städa! Hann inte med att dammsuga, det gjorde matte när jag var ute och gjorde mina behov. Men sen kom jag in lagom till att vara med att torka golv! Matte påstår att hon aldrig har moppat golvet så fort. Vilken tur att jag hjälpte till!

1 kommentar:

Tassar du omkring här? Skriv något också!