måndag 5 december 2011

Till veterinären

Folks, jag har varit till veterinären. Den här gången hade jag inte ätit nåt farligt, jag lovar! Utan det var två hörntänder som inte ville ramla ut själva. Fick dra ut dom. Och då ville de jag skulle sova. Så först fick jag en spruta i häcken, och gissa om den visste var den tog! Det gick inte lång stund så knäade jag, lite jobbigt när ögonen ville falla ihop ideligen, för jag måste ju ha koll på matte. Hon  förstod det till slut, och lyfte upp mig i knät. Då gav jag efter och somnade.

När jag vaknade såg jag matte igen, och sen såg jag en hund utanför. Jag morrade jättehögt. Fast så vinglig jag var! Ingen verkade bli rädd för mig. Tja, så åkte vi hem, och jag blev trött igen. Var kall om tassarna, för så kan det bli när man varit sövd. Så jag fick ligga på mattes bröst, och hon värmde mina tassar med sina. Hade en dubbel fleecefilt på mig, och till slut var jag varm. När jag sovit klart så var jag rätt hungrig, och ville ut och gå. Så man kan väl säga att det gick bra det här!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!