lördag 13 augusti 2011

Spännande dag!

I dag har det varit varmt. Vi har varit hemma, jag har fiskat i fågelbadet och i dag klev jag i med hela kroppen. Skönt! Det svalkade gott!
Framåt aftonen ville matte gå upp i skogen. Det visste ju inte jag vad det var, men hon bar upp mig till vändplanen där jag kissade. Sedan var det bara över ett dike, så var man i skogen. Där var det spännande - "it´s a jungle out there". Bara några meter upp i skogen fann jag någon underbart som jag tog i munnen och tuggade på. Matte skulle som vanligt ta ifrån mig det, men när hon kände att det var något mjukt så blev hon konstig. Hon nästan ylade! Skrek - en muuuus!
Jag spottade ut det underbara. Sedan gick inte matte ett enda steg förrän husse hade kollat var det fanns, det jag tuggat på. Och se, det fanns ju där i riset... Vi gick vidare, jag gick nu med koppel på. Strunt samma, det var trevligt i bushen, och jag var inte minsta rädd fast husse gick före och lät ris och buskar komma i mitt ansikte! Jag kollade också upp vad de var ute efter, och plockade sedan själv en hel del av det - blåbär! Sedan gick vi hem, men husse bar mig just vid mus-stället. Synd... De gjorde en blåbärspannacotta som de åt medan de utstötte njut-ljud.


Jag fick gurkstavar, det var skoj! Kunde kasta dem högt upp i luften och jaga dem. Äta på dem - men skalen fick vara. Och sedan somnade jag mellan husses fötter. En härlig dag.




Här har jag gjort ett rejs sedan jag varit i fågelbadet hel och hållen...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!