tisdag 10 januari 2012

Julkort

När vi kom hem hade vi fått många julkort, och jag hade också fått ett! Så snälla de är! Särskilt fint var benet, med en rosett om. Matte skulle fotografera kortet tillsammans med benet, sedan skulle jag få det. Men hon kom ju inte till skott! Så jag tog och hämtade benet och sprang iväg med det. Men matte hörde rasslet och såg att rosetten stack ut ur munnen på mig när jag kom ut i köket. Hon bytte till sig benet mot en brödbit, och det kunde jag inte motstå. Sedan gick hon och la tillbaka benet, och tog med sig kameran. Då visade jag hur jag hade gjort för att få tag i benet, matte blev lite förskräckt eftersom det stod ett strykjärn där också. Som om jag inte ser skillnaden på ett ben och ett strykjärn!
Sedan fick jag benet, men hade velat ha rosetten också...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!