fredag 20 januari 2012

Kurs

Jamen, jag har ju glömt bort att berätta att jag går kurs! Kurs i vardagslydnad. Vi är fyra hundar av olika slag som går kursen, och det var ett riktigt party första gången! Susanne som leder kursen hittar på mycket roligt, jag är noga med att se vad hon tänker göra, så jag inte missar något. Matte och jag tränar nu varje dag inför nästa gång vi ska kursa.
Det är "sitt" och det är "ligg", komma i u-sväng och sätta sig vid mattes sida. Det är att bli leksugen och kunna koppla av, omvartannat. Och lite till!


Till sista gången vi har kurs ska jag och matte träna in lite dans! Vi ska lära oss var sitt trix och visa varandra. Hur tänkte matte där, när hon pratade om salsa? Hon kan ju inte det! Men jag har dansat lite salsa med en som heter (ja, faktiskt) Husse, och det gick ju jättebra. Jag är nämligen väldigt bra på att gå på bakbenen. Så jag får väl hjälpa henne lite.


En övning är att man ska ha ögonkontakt. Matte tycker det är svårt, så nästa gång ska hon sätta upp min pannlugg. I en tofs, jag ska visst inte behöva ha rosa hårspännen i alla fall.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!