fredag 6 januari 2012

Nyårssmällare

Många har undrat hur det gick för mig på nyårsafton, med alla smällare. Och det ska jag tala om, att först blev jag irriterad, sedan lite arg. Lite morr och lite skall från mitt håll, alltså! Framåt kvällen gick matte och jag ut en sväng, och vilken tur att jag kissade länge på en gång. För sedan kom det ett smatterband av smällare inte långt ifrån oss, och raketer från en granne. Fy skam för dom som gillar sånt! För det gör inte jag. Då blev jag faktiskt skraj, och brydde mig inte om frolic som matte ville bjuda på. Vi gick hem, fort.
Sedan när klockan slog tolv, så satt jag med matte på golvet och hon bjöd på små små bitar skinka som jag fick nagga på. Hon höll dom så hårt att jag fick jobba lite för att få loss dom! Lika bra det, för då glömde jag att lyssna på raketer och smällare, de fick hålla på bäst de ville. Efter en stund brydde jag mig inte om det så mycket, och då smällde det också lite längre bort. Faran över, liksom. Och jag var ju så trött sedan att jag inte brydde mig alls, utan somnade gott i min korg.


Matte hälsar, och säger att hon vill ha ett totalförbud av smällare. Och raketer, de ska vara tysta, huvudsaken att de lyser upp himlen.


P.S. I går på Trettondagsafton så small det igen. Jag struntade helt i det, för jag sov så gott. D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!