tisdag 12 juli 2011

När jag kom hem

Bilresan hem var spännande, jag såg flera hundar på vägen! Men sedan blev det motorväg, och jättetrist, så jag tog en tupplur. När vi kom fram satte de ned mig på en gräsmatta, och det passade fint - jag var ganska nödig då!



Sedan fick jag gå in och se hur jag skulle bo. Det tog lite tid att gå runt, för huset var stort för liten hund. Jag måste ju nosa noga, och gå in i varje rum. Ibland ropade husse och matte på mig och ville visa mig något, men jag tog det i min takt och struntade i dem. Det var bara ett rum jag inte kom in i då - rena Fort Knox! Vardagsrummet, kallar de det. Men sedan fick jag gå in och titta där också! Jag gillar fåtöljerna där, dom har päls precis som jag. Men jag får inte ligga i dom, bara sitta i knät när husse och matte sitter där. Fast då kan man passa på att njuta med nosen i skinnet!
Tror man kan trivas här, faktiskt!


Sen så hade de köpt en leksak som jag verkligen gillar! När jag tog en lur i (nya) korgen (skön) så tog jag med mig leksaken, så att ingen annan skulle ta den.

Vi var ute mycket i fina vädret, och jag fick träna att gå i koppel då och då. Låg också och chillade i en hage, ute i gröngräset, tuggade på några klöver då och då. Härligt liv. Men jag säger bara - buuu för koppel!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tassar du omkring här? Skriv något också!